29-03-2024
In 2023 hebben we, in onze zoektocht naar verbetering en kwaliteitsverhoging, een tevredenheidsonderzoek onder onze klanten uitgevoerd. Deze jaarlijkse tevredenheids-onderzoeken zijn waardevol voor ons; ze laten zien hoe goed we voldoen aan de behoefte van onze gebruikers en waar we nog kunnen verbeteren. Nogmaals bedankt aan iedereen die heeft bijgedragen aan het tevredenheidsonderzoek van 2023!
Zorgprofessionals over Therapieland
Van de zorgprofessionals vindt…
- 91% de inhoud van online programma’s van hoge kwaliteit, een stijging ten opzichte van 89% in 2022.
- 82% Therapieland te willen blijven gebruiken, met een lichte daling van 1% (83% in 2022) toont dit aan dat we nog steeds hoog scoren op klanttevredenheid.
- 86% dat Therapieland goed aansluit op de behandelingen, een stijging ten opzichte van 82% in 2022.
- 82% dat Therapieland bijdraagt aan de eigen regie van de cliënten, wat een verbetering is van 78% in 2022.
- 79% dat Therapieland de kwaliteit van de behandeling verhoogt, een aanzienlijke sprong van 68% in 2022.
“Goede programma’s, veel keuze-mogelijkheden en goede prijs-kwaliteit-verhouding”
Doelen om Therapieland in te zetten
De meerderheid van onze klanten zet Therapieland actief in om behandelingen te ondersteunen, de kwaliteit ervan te verbeteren en de zelfregie van cliënten te versterken. Grotendeels van de respondenten maakt gebruik van de online programma’s. Onze e-Health programma’s bieden een waardevolle aanvulling: cliënten kunnen hiermee zelfstandig thuis naast de reguliere behandelingen werken aan hun hulpvragen. Dit maakt het mogelijk voor behandelaren om tijdens sessies dieper op de materie in te gaan, waardoor gesprekken meer diepgang krijgen en effectiever behandeld kan worden.
“Ik ben erg blij met Therapieland als aanvulling op mijn behandelingen. Het
geeft niet enkel de cliënt meer regie, óók ik heb het gevoel minder alleen te
staan in een behandeling.”
Tevredenheidsonderzoek 2023: belangrijkste conclusies
We zijn trots op de resultaten uit het tevredenheidsonderzoek die bevestigen dat we op de goede weg zijn, maar we zien ook duidelijk ruimte voor verbetering. De feedback laat een positieve trend zien in de waardering van onze e-Health programma’s en de manier waarop ons platform de behandelingen van zorgprofessionals ondersteunt. Deze waardevolle inzichten nemen we mee in onze plannen voor de rest van 2024. Benieuwd naar de rest van de resultaten? Bekijk hier de factsheet.