Verhuizen naar een nieuw platform
Vanaf maandag 11 september 2023 werkt iedereen in het vernieuwde Therapieland-platform! In het weekend van 9 en 10 september is het platform daarom tijdelijk offline. We hebben de afgelopen tijd hard gebouwd aan het vernieuwen en verbeteren van het platform; een nieuw thuis voor al onze programma’s en functies. En het is bijna tijd om te verhuizen! Een verhuizing kan best spannend zijn, daarom verzamelen we op deze pagina alle informatie, tips & tricks die jou kunnen helpen om je zo snel mogelijk thuis te voelen.
Binnen no-time vertrouwd door onze webinars
De beste manier om in één klap op de hoogte te zijn van het hoe, wat en waarom van de verhuizing is door een van de webinars hierover bij te wonen. De webinars vinden op drie verschillende momenten plaats. Zo zit er hopelijk altijd een voor jou passend moment tussen. Zet ze alvast in je agenda en sla de link naar het webinar op. Je kunt de webinars na afloop ook terugkijken via deze pagina.
Ook kun je de tijdens het webinar gestelde vragen en antwoorden teruglezen:
Webinar 2 augustus 2023: lees hier de Q&A.
Webinar Ksyos 12 september 2023: lees hier de Q&A.
Webinar 14 september 2023: lees hier de Q&A.
Webinar 26 september 2023: lees hier de Q&A.
Let op: je hoeft geen aanmeldlink in te vullen om het webinar bij te wonen. Je kunt op de aangegeven datum en tijd het webinar bijwonen door simpelweg op de link te klikken.
Communicatie richting patiënten/cliënten
Wij zullen jouw cliënten enkel inlichten via een informatiebanner die op het huidige platform te zien zal zijn. Jij kunt cliënten wel direct informeren met behulp van onze toolkit:
- Brief voor cliënten
- Verhuisartikelen “Het nieuwe platform – voor cliënten”
Veelgestelde vragen
Hoe zit het met tweefactorauthenticatie? Moet dat straks allemaal opnieuw gereset / ingesteld worden?
Bij de eerste keer inloggen op het vernieuwde platform, moet je tweefactorauthenticatie opnieuw installeren / aanmaken. Dit is in verband met de veiligheid. Bekijk hier het stappenplan hoe dit moet. Mocht je er niet uitkomen, mail of bel dan naar onze helpdesk.
Wat gebeurt er met mijn data?
Met data bedoelen we alle informatie die nu in het huidige Therapieland-platform staat in jouw account en dat van jouw cliënten. Denk aan verstuurde programma’s, uitgewisselde berichten, ingevulde opdrachten, contactpersonen etc. Al deze gegevens worden straks overgezet op het vernieuwde platform.
Ben ik straks gegevens kwijt?
Nee, alle gegevens worden overgezet naar het vernieuwde platform. De enige functionaliteit die niet op het vernieuwde platform ontwikkeld is, is die van groepsgesprekken / groepschat. Mocht je gebruik maken van die functionaliteit, zal dat komen te vervallen in het vernieuwde platform.
Hoe ziet het er straks voor mijn cliënten uit?
In deze video voor cliënten kun je zien hoe Therapieland werkt. Je kunt ook jezelf uitnodigen voor een programma op een ander e-mailadres dan het e-mailadres waaraan jouw professional account nu gekoppeld is. Zo kun je makkelijk en snel zien hoe het platform wordt weergegeven voor cliënten.
Waar kan ik de activiteiten van mijn cliënten zien?
In plaats van één overzicht van de activiteiten van je cliënten, zijn deze straks per cliënt inzichtelijk. Het overzicht zoals je dat in het huidige platform gewend bent te zien, zal straks niet op die manier getoond worden. Indien je gewend bent te kijken naar jouw activiteitenoverzicht, zou je de dag voor de overgang nog even een blik kunnen werpen zodat je de laatste activiteiten nog op die manier kunt bekijken.
Waar kan ik de activiteiten van mijn cliënten zien?
In plaats van één overzicht van de activiteiten van je cliënten, zijn deze straks per cliënt inzichtelijk. Het overzicht zoals je dat in het huidige platform gewend bent te zien, zal straks niet op die manier getoond worden. Indien je gewend bent te kijken naar jouw activiteitenoverzicht, zou je de dag voor de overgang nog even een blik kunnen werpen zodat je de laatste activiteiten nog op die manier kunt bekijken.
Wat gebeurt er met openstaande uitnodigingen voor programma’s / vragenlijsten?
Openstaande uitnodigingen voor programma’s en vragenlijsten naar bestaande cliënten worden overgezet naar het nieuwe platform en zijn zichtbaar in de werkmap van de cliënt. Openstaande uitnodigingen naar nieuwe cliënten zijn zichtbaar als ‘nog niet geaccepteerde werkmappen’ in het overzicht.
Kan ik straks op beide platformen aan de slag?
Nee, alle gebruikers werken straks op het vernieuwde platform
Wat als ik toch gegevens kwijt ben?
Uiteraard doen we ons best om ervoor te zorgen dat er geen gegevens kwijtraken. Mocht dit helaas toch het geval zijn, geef dit dan zo snel mogelijk door aan onze Helpdesk via info@therapieland.nl of bel naar 020 771 28 48. Wij gaan dan direct aan de slag om het op te lossen.
Is het veilig om te migreren?
Ja, we nemen dezelfde veiligheidsmaatregelen in acht als op het huidige platform. We zijn ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Dat betekent dat wij ons jaarlijks door een onafhankelijke partij laten auditen op het informatiebeveiligingsbeleid en de beheersmaatregelen die daarbij horen. Het overzetten van alle gegevens wordt met uiterste zorg en precisie gedaan, waardoor het veilig is.
Kan ik mijn oude Therapieland-platform terugkrijgen?
Nee, eenmaal overgezet op het vernieuwde platform, kan er niet meer op het andere platform gewerkt worden.
Werkt het inloggen straks anders?
In principe is het enige dat anders is, dat je op een andere URL inlogt: https://app.therapieland.nl/login. In plaats van mijn.therapieland.nl ga je nu naar app.therapieland.nl.
Waar kan ik meer informatie vinden?
https://support.therapieland.nl/
voor artikelen over het overzetten van gegevens.
Ik maak gebruik van een groep op Therapieland, kan ik dat blijven gebruiken?
De groepen waar je lid van bent blijven bestaan en beschikbaar. Er kunnen alleen geen nieuwe personen aan de groep worden toegevoegd en er kan geen nieuwe groep aangemaakt worden.
Waar kan ik de ingevulde vragenlijsten van mijn cliënten terugvinden?
Vragenlijsten die jij voor 9 september 2023 naar een cliënt hebt gestuurd, zonder ook een programma naar deze persoon te sturen, zijn terug te vinden bij jouw cliënten onder: ”(nog) niet geaccepteerd”. Cliënten die alleen een vragenlijst ontvangen en ingevuld hebben op het oude platform, hebben geen account aan hoeven maken op ons platform. Dat is de reden dat het onder ”(nog) niet geaccepteerd” staat op het vernieuwde platform. Op het moment dat de cliënt een account aanmaakt, dan verschuift diens werkmap naar de geaccepteerde werkmappen in jouw cliëntenoverzicht.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Bekijk de artikelen op onze supportpagina of neem contact op met onze helpdesk per e-mail of telefonisch.