Is Therapieland op de mobiele telefoon beschikbaar?
Ja, dit is een van de redenen voor de upgrade van ons platform. Therapieland is responsive op computer, laptop, tablet en smartphone.
Is het mogelijk om hetzelfde programma nogmaals aan te bieden aan dezelfde patiënt? Ook niet als je het oude proces downloadt?
Nee, een patiënt kan nog steeds maar één keer voor een programma worden uitgenodigd.
Een programma kan niet twee keer in de werkmap van een patiënt staan. Als je het proces downloadt, kunnen we op verzoek het programma verwijderen uit de werkmap. Dan is het mogelijk om nogmaals de patiënt voor hetzelfde programma uit te nodigen. De gegevens van de vorige versie zijn dan niet meer zichtbaar.
Kun je een werkmap volledig verwijderen, bijvoorbeeld bij overlijden of verhuizing?
Bij overlijden van een patiënt kunnen wij het account van de patiënt verwijderen. De behandelaar moet ervoor zorgen dat de werkmap is gearchiveerd. Het archiveren van de werkmap komt aan bod in het webinar.
Komen er nog nieuwe programma's en hoe worden we hierover op de hoogte gehouden?
Wanneer het aanbod in programma’s voor de huisartsenpraktijken wijzigt, dan laten we dit weten via een bericht in de nieuwsbrief van Ksyos!
Kun je als behandelaar een reactie rechtstreeks in een opdracht plaatsen of moet dit altijd via een bericht?
Dit kan alleen via een bericht. Door het bericht direct bij de specifieke opdracht te plaatsen, is het voor de patiënt duidelijk dat je bericht een reactie is bij een bepaalde opdracht.
Je hebt als professional automatisch inzage in de antwoorden die de patiënt invult, maar voor de monitor moet je als behandelaar toestemming vragen aan de patiënt om mee te kijken?
Ja, dat klopt! De patiënt heeft zelf de keuze om een monitor aan te maken en deze te delen met de behandelaar.
Ik zocht nog een programma waar uitleg gegeven wordt over emotionele verwaarlozing in je jeugd, is dat er?
Onder het kopje Kind en jeugd kun je specifiek zoeken. In de zoekbalk zoek je bijvoorbeeld gericht op het omgaan met emoties. Voor zeer specifieke vragen kun je terecht bij de helpdesk van Ksyos.
Voorheen waren er twee introducties bij elk programma. Waarvan de eerste bedoeld was als introductie voor de patiënt en de tweede om samen met de patiënt te kijken. Klopt het dat er nu nog maar 1 introductie is?
Dit is veranderd. Er zijn nog steeds twee introducties. Deze zijn alleen niet beide zichtbaar voor de patiënt. Er is een introductie voor de behandelaar en een introductie voor de patiënt.
Krijgt de patiënt een melding als het programma wordt gearchiveerd?
Dat kun je het beste van te voren met de patiënt zelf bespreken. Je zou het bijvoorbeeld als doel in de werkmap kunnen zetten om het bespreekbaar te maken.