Ik heb iemand uitgenodigd voor een gesprek, maar we zien elkaar niet!

Dat is heel vervelend! Helaas kunnen we er op dit moment niets aan doen dat dit soms gebeurt. Gelukkig kunnen we je wel uitleggen waarom het gebeurt en hoe je het op kan lossen.

 

Hoe komt het dat we elkaar niet zien?

Om de privacy van onze gebruikers te kunnen garanderen vernieuwen wij de link voor het videogesprek iedere keer dat je opnieuw op de knop om een gesprek te starten klikt. Ook wanneer je het scherm van het beeldbel-gesprek tussentijds verlaat, kan het gebeuren dat de link wordt geüpdatet. Als jij nu op “ga naar het gesprek” klikt om naar het beeldbel-gesprek te gaan, zal je daarom op een andere URL terechtkomen dan de URL die verzonden is in de uitnodiging naar je gesprekspartner.

 

Hoe komen we op weer dezelfde URL terecht?

Dit is gelukkig heel simpel. Wanneer je zelf in het actieve gesprek zit, kun je de URL uit je browser kopiëren en opnieuw naar je gesprekspartner zenden. Zolang jij zelf in het gesprek blijft, zal de URL niet meer veranderen. Als je gesprekspartner nu naar deze URL navigeert zullen jullie elkaar kunnen zien. Zie de afbeeldingen hieronder ter illustratie.

Hier kan het gebeuren dat de URL wordt geüpdatet.

Deze URL kan je altijd gebruiken om aan je cliënt te sturen wanneer jullie per ongeluk in een verschillende belomgevingen terechtkomen.