Veelgestelde vragen behandelaar
Algemeen
Ik kan niet inloggen. Wat kan ik doen?
Log je in met jouw e-mailadres en klopt jouw wachtwoord? Let bij het wachtwoord op hoofdletters en spaties. Indien je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je deze opnieuw instellen via de knop ‘Wachtwoord vergeten’. Heb je alsnog problemen met inloggen, dan kan de internetbrowser die je gebruikt de oorzaak zijn. Deze vult dan automatisch jouw inloggegevens in. Dit kan verholpen worden met de volgende manieren:
- Maak de inlogvelden eerst helemaal leeg voordat je de inloggegevens intypt.
- Probeer in te loggen in een andere internetbrowser. Voorbeelden van internetbrowsers zijn: Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Mocht je geen andere internetbrowser bezitten, dan kun je deze downloaden via www.alleinternetbrowsers.nl.
- Verwijder de geschiedenis van je webbrowser inclusief de formulieren voor automatisch invullen.
Mijn cliënt kan niet inloggen. Wat kan ik doen?
Doorloop met jouw cliënt de volgende stappen:
- Logt de cliënt in met zijn e-mailadres en klopt het wachtwoord? Let bij het wachtwoord op hoofdletters en spaties. Indien de cliënt het wachtwoord is vergeten, dan kan deze opnieuw worden ingesteld via de knop ‘Wachtwoord vergeten’.
- Ervaart de cliënt alsnog problemen met inloggen, dan kan de internetbrowser die wordt gebruikt de oorzaak zijn. Deze vult dan automatisch de inloggegevens in. Dit kan verholpen worden met de volgende manieren:
- Maak de inlogvelden eerst helemaal leeg voordat je de inloggegevens intypt.
- Probeer in te loggen in een andere internetbrowser. Voorbeelden van internetbrowsers zijn: Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Mocht je geen andere internetbrowser bezitten, dan kun je deze downloaden via http://www.alleinternetbrowsers.nl/.
- Verwijder de geschiedenis van je webbrowser inclusief de formulieren voor automatisch invullen.
Hoe kan ik mijn e-mailnotificaties wijzigen?
In je profiel zie je de mogelijkheid om je e-mailnotificaties te beheren. Je kunt hier aangeven welke e-mailnotificaties je wel en welke je niet wilt ontvangen.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Ben je ontevreden over de dienst van Therapieland, dan kun je een klacht indienen door te e-mailen naar info@therapieland.nl. Je ontvangt binnen 14 werkdagen een reactie op je klacht.
Gebruik van Therapieland
Hoe kan ik opdrachten inzien?
Opdrachten kun je op verschillende manieren inzien. Cliëntendossier: Als je via het cliëntendossier naar de juiste cliënt gaat en je opent het programma, zie je bij gemaakte opdrachten en vragenlijsten een groen icoon. Als je op de naam van de opdracht klikt, kun je de opdracht inzien. Activiteitenpagina: Op je activiteitenpagina zie je overzichtelijk wat de cliënten hebben gedaan in hun Therapieland-account. Als je op de activiteit klikt, ga je naar de opdracht van de cliënt.
Hoe download ik het dossier van de cliënt?
Ga naar het cliëntenoverzicht en klik bij de juiste cliënt op de knop ‘Bekijk cliënt’ (lijstweergave) of op de tegel van de cliënt (tegelweergave). Klik op het programma waarvan je het dossier wil downloaden. Rechts op het midden van de pagina zie je de mogelijkheid om het dossier te exporteren. Druk op de knop ‘Download PDF’. Als de behandeling reeds gearchiveerd is, kan het dossier van de cliënt in het Archief gedownload worden.
Waarom verschijnt er geen knop om het dossier te downloaden?
De knop om het dossier te downloaden verschijnt als de cliënt opdrachten heeft gemaakt in het programma. Als de cliënt nog niks heeft ingevuld, is er geen mogelijkheid om het dossier te downloaden.
Kan ik mijn cliënten in Therapieland overdragen aan een collega?
Als jouw collega een account in Therapieland heeft, kan hij de cliënten opnieuw uitnodigen vanuit zijn eigen account. Als de cliënt de uitnodiging accepteert, wordt de juiste koppeling gemaakt. De input van de cliënt in het programma blijft gewoon bestaan en wordt niet overschreven.
Hoe archiveer ik een behandeling?
Ga naar het cliëntenoverzicht en klik bij de juiste cliënt op de knop ‘Bekijk cliënt’ (lijstweergave) of op de tegel van de cliënt (tegelweergave). Klik vervolgens op de grijze knop ‘Behandeling sluiten’ en zet een vinkje voor het programma dat je wil afsluiten.
Waar vind ik de e-learning voor behandelaren?
De e-learning voor behandelaren vind je in het overzicht met de programma’s in jouw account. Ga hiervoor naar Programma’s, klik op ‘Buiten pakket’ en zoek op e-learning voor behandelaren.
Mijn dashboard ziet er vreemd uit. Hoe kan dit?
Als Therapieland niet goed wordt weergegeven, heeft dit vaak te maken met een verouderde internetbrowser. Probeer het eens in een andere internetbrowser. Voorbeelden van internetbrowsers zijn: Google Chrome, Safari of Mozilla Firefox. Mocht je geen andere internetbrowser bezitten, dan kun je deze downloaden via http://www.alleinternetbrowsers.nl/.
Hoe maak ik gebruik van tweewegauthenticatie?
In de handleiding geven we je een stappenplan voor het instellen van tweewegauthenticatie. Daarnaast geven we antwoord op veelgestelde vragen omtrent tweewegauthenticatie.
Hoe log ik in via een koppeling?
Uitnodigingen
Waarom komt mijn uitnodiging niet aan?
Controleer op de activiteitenpagina aan de rechterkant bij ‘Openstaande uitnodigingen’ of de uitnodiging naar het juiste e-mailadres is verstuurd. Als de cliënt de uitnodiging niet heeft ontvangen, kan deze uitnodiging terecht zijn gekomen in de ongewenste e-mail van de cliënt. Indien de e-mail daar ook niet te vinden is, kan de cliënt zich registreren via onze website met het e-mailadres waarop hij is uitgenodigd: https://mijn.therapieland.nl/register/client/.
Als de cliënt al een Therapieland-account heeft, hoeft hij zich niet opnieuw te registreren. De cliënt kan dan direct inloggen. Na het inloggen verschijnt de uitnodiging in beeld. Verschijnt de uitnodiging na het inloggen niet in beeld? Neem dan contact op met de helpdesk.
Hoe kan het dat mijn cliënt moet betalen terwijl ik hem heb uitgenodigd?
Als de cliënt een betaling moet doen, is het misgegaan met de koppeling tussen jou en je cliënt. De cliënt heeft zich ‘buiten de uitnodiging om’ geregistreerd via de website van Therapieland of hij heeft de uitnodiging niet geaccepteerd. De cliënt kan dit herstellen door de uitnodiging alsnog te accepteren. Indien de cliënt de uitnodiging niet meer kan vinden, kan de helpdesk van Therapieland de uitnodiging opnieuw klaarzetten voor de cliënt.
Gegevens en privacy
Welke gegevens verwerkt Therapieland van mijn cliënten?
De volgende gegevens worden verwerkt:
- Naam en achternaam
- E-mailadres
- Geslacht
- Bezoekgedrag website
- Gegevens ingevoerd in het platform (opdrachten, berichten, vragenlijsten)
- BSN*
- Geboortedatum*
*Alleen met de tussenkomst van een huisartsenpraktijk en/of als de behandelaar deze heeft ingevoerd.
Hoe gaat Therapieland om met de gegevens van mijn cliënten?
Therapieland treft de nodige technische en organisatorische voorzieningen om gegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Therapieland is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd.
Hoe lang worden de gegevens van mijn cliënten bewaard?
De persoonsgegevens van de cliënt worden zo lang bewaard als de behandelaar dat nodig acht voor het medisch dossier met inachtneming van de wettelijke bewaartermijn voor zorgaanbieders.
Hoe kan mijn cliënt zijn gegevens verwijderen?
De cliënt kan hiervoor contact opnemen met de behandelaar. De behandelaar kan de programma’s van de cliënt afsluiten. Als de cliënt vervolgens inlogt, krijgt deze de mogelijkheid om zijn account te verwijderen. Het dossier van de cliënt blijft voor de behandelaar bewaard in het archief. De behandelaar kan eventueel het dossier uit het archief verwijderen.
Foutmeldingen
Ik krijg een 403-melding. Wat moet ik doen?
Een 403-melding krijg je als je een pagina probeert te bezoeken waar je geen toegang tot hebt. Dit gebeurt vaak als er met meerdere accounts gebruik wordt gemaakt van Therapieland. Log eerst helemaal goed uit en probeer daarna opnieuw in te loggen. Blijft de 403-melding bestaan? Neem dan contact op met de helpdesk.
Ik krijg een 404-melding. Wat moet ik doen?
Een 404-melding krijg je als je een pagina probeert te bezoeken die niet (meer) bestaat. Wij horen graag welke pagina je probeerde te bezoeken. Hiervoor kan je contact opnemen met de helpdesk. Dan kunnen wij dit oplossen.
Ik krijg een 500-melding. Wat moet ik doen?
Een 500-melding komt door een foutieve invoer in het systeem. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dubbel opgeslagen vragenlijst. Bij een 500-melding kun je deze doormailen naar de helpdesk door op de link in de melding te klikken. Vermeld in de mail wat je deed toen de 500-melding verscheen. Therapieland kan dan onderzoeken waar deze melding precies vandaan komt.