Cliëntreis

Optimaliseer elke stap
van de cliëntreis

In een steeds digitaler wordende wereld, speelt e-health ook in de mentale gezondheidszorg een belangrijkere rol. Therapieland biedt cliënten en hulpverleners een innovatieve en persoonlijke digitale zorgervaring. Hieronder laten we je zien hoe je als organisatie elke stap van de cliëntreis kunt optimaliseren met e-health.

Preventie

Bij Therapieland geloven we echt in de kracht van preventie. Daarom zetten we sterk in op preventie om mentale problemen in een vroeg stadium aan te pakken en erger te voorkomen. Dit doen we door het aanbieden van zelfhulpprogramma’s die zich richten op mentale veerkracht en leefstijl.

Zefhulpportaal

Met ons zelfhulpportaal kunnen mensen geheel zelfstandig werken aan preventie, herstel of nazorg. Naast hun reguliere begeleiding, als wachtlijstoverbrugging, of gewoon als steuntje in de rug. Als hulpverlener kan je zelf jouw ideale portaal samenstellen, met programma’s die aansluiten op de wensen en behoeften van jouw doelgroep.

Programma's over leefstijl

Een gezonde leefstijl met voldoende beweging, gezonde voeding en genoeg slaap heeft een positieve invloed op je mentale gezondheid. Door programma’s over leefstijl te integreren tijdens – of naast – de behandeling, werk je direct aan preventie.

cliëntreis - stap 1
cliëntreis stap 2

Voor de behandeling

De fase voorafgaand aan de behandeling is belangrijk om een duidelijk beeld te krijgen van de klachten en behoeften van de cliënt. Therapieland biedt oplossingen die ondersteunen bij zorgvuldige screening, intake en diagnostiek. Daarnaast worden cliënten ondersteund met wachttijdoverbrugging om hen alvast te begeleiden in hun hersteltraject.

Screening & intake

Het behandeltraject van cliënten begint met het screening- en intakeproces. Hulpverleners kunnen de screening digitaal uitvoeren via het vragenlijstenportaal. Vragenlijsten worden online verstuurd en ingevuld, waarna de resultaten automatisch grafisch worden weergegeven.

Diagnostiek & monitoring

Ontdek onze 200+ vragenlijsten voor diagnostiek, screening en monitoring. Verstuur eenvoudig de online vragenlijsten en begin goed voorbereid aan een intake, houd overzichtelijk de voortgang van cliënten bij, en evalueer het succes van behandelingen.

Wachttijdoverbrugging

Na de aanmelding en screening kunnen cliënten op een wachtlijst terechtkomen voordat zij daadwerkelijk geholpen worden. Door alvast toegang te krijgen tot geschikte online programma’s kunnen er zelfstandig eerste stappen worden genomen in het herstelproces. In de programma’s worden psycho-educatie en handige tips geboden, waarmee cliënten hun kennis alvast kunnen versterken en zich voor kunnen bereiden op de behandeling.

Tijdens de behandeling

Tijdens de behandeling ligt de focus op optimale begeleiding van de cliënt via blended care, veilige communicatie en het betrekken van de omgeving van de cliënt. Als hulpverlener kun je cliënten begeleiden aan de hand van blended programma’s en veilig communiceren via beeldbellen en chat.

Blended begeleiding

Combineer persoonlijke zorg met de flexibiliteit van digitale zorg met onze online programma’s, die gestoeld zijn op protocollen en de nieuwste inzichten. De programma’s zijn ontworpen om interactief met cliënten te werken, en bieden een mix van heldere psycho-educatie, begeleidende video’s, opdrachten en ervaringen van lotgenoten.

Veilig communiceren

Therapieland biedt een veilig platform waar zorgprofessionals en cliënten moeiteloos met elkaar kunnen communiceren. Verbind met cliënten en collega’s door middel van beeldbellen, chatten of het delen van werkmappen met collega’s of andere organisaties.

Uitnodigen van naasten

Bij netwerkzorg staat de cliënt centraal. Daarom kun je niet alleen samen werken als professionals maar maakt ons platform het ook mogelijk om de sociale omgeving van de cliënt te betrekken bij hun traject. Naasten kunnen toegang krijgen tot een kort online programma, dat focust op educatie en de rol die zij kunnen spelen in de ondersteuning. Zo leggen we samen een stevige sociale basis voor preventie en herstel.

cliëntreis stap 3
cliëntreis stap 4

Na de behandeling

Na de behandeling is het belangrijk om de voortgang van de cliënt in kaart te brengen en terugval te voorkomen. E-health kan hierbij ondersteunen met vragenlijsten en programma’s die speciaal zijn ontworpen voor het voorkomen van terugval. Bovendien behoudt de cliënt levenslang toegang tot het platform en dus de programma’s.

Effectmeting

Maak de voortgang van trajecten inzichtelijk door monitoring, effectmeting en kwaliteitsmeting met vragenlijsten.

Werkmappen delen

Alle gemaakte opdrachten, vragenlijsten, doelen en berichten van een cliënt zijn gebundeld in een veilige werkmap. Deze kun je eenvoudig en vertrouwelijk delen met collega’s of andere (zorg)organisaties. Zo bouwen we samen een ecosysteem om iemand heen en kan diegene makkelijk tussen de verschillende domeinen bewegen.

Nazorg & terugvalpreventie

Een goed terugvalpreventieplan en online nazorg kan terugval voorkomen. Aan het einde van de rit kan de cliënt daarom programma’s ter nazorg volgen. Zo helpt het programma “Terugvalpreventie” cliënten om zich voor te bereiden op een terugval. Daarnaast behouden cliënten levenslang toegang tot alle online programma’s die zij in het verleden via Therapieland hebben gevolgd, zodat zij altijd terug kunnen keren naar het programma om de stappen nogmaals te doorlopen of zelfstandig af te ronden.

Aan de slag met de digitale cliëntreis
in jouw organisatie

Plan direct zelf een adviesgesprek in
Krijg persoonlijk advies over de digitale mogelijkheden in jouw organisatie
Gratis en vrijblijvend
Foto van Kelvin de Ridder