Over het programma

Wil jij alles perfect doen? En ben je daardoor altijd bezig met dingen die mis zouden kunnen gaan? Of wat anderen ervan vinden? Of steek je juist liever je kop in het zand, omdat je als een berg opziet tegen die beoordeling? Natuurlijk denkt iedereen wel eens: Ai, straks lukt het me niet. Dat is gezond en houdt je scherp. Maar roept die gedachte een te heftige angst op, dan heb je last van faalangst. Het is een veelvoorkomend probleem onder studenten en werknemers en zorgt ervoor dat je niet optimaal kan presteren en overmatig veel stress ervaart.

In dit programma leer jij omgaan met faalangst. Je zal niet volledig van je faalangst afkomen, maar je leert wel hoe je je er zo min mogelijk door kan laten belemmeren. Dit ga je doen aan de hand van vier trainingen, waarmee je ook echt in jouw studie, werk of vrije tijd aan de slag gaat. Alleen zo zal je merken dat je klachten wel degelijk kunnen afnemen.

 

Voor wie?

Het programma is ontwikkeld voor iedereen (ouder dan 16 jaar) die last heeft van faalangst. Specifiek sluit de training goed aan bij studenten (zowel MBO, HBO of WO), werkenden en werkzoekenden.

 

Wat leer je?

  • Je leert wat faalangst is, hoe dit werkt en op welke manier dit belemmert.
  • Je leert welke situaties spanning oproepen en waarom.
  • Je leert verschillende technieken om hoge spanning als gevolg van faalangst te verminderen en je hierdoor niet te laten belemmeren.
  • Je ondervindt wat voor jou helpt bij het omgaan met faalangst.

 

In de eerste sessie krijg je uitleg over faalangst en denk je na over een leerdoel. Vervolgens leer je wat spanning met je lichaam doet en hoe je hoogoplopende spanning vroegtijdig kan opmerken om op tijd in te kunnen grijpen (sessie 2). In de derde sessie begin je met de eerste praktijkgerichte training. Je gaat kijken naar je niet helpende gedachten en gaat deze omzetten naar helpende gedachten.

In de tweede praktijkgerichte training ga je oefenen met concentratietraining (sessie 4). Dit is een methode uit de topsport waarbij je je aandacht richt op de taak om deze zo goed mogelijk uit te voeren.

De derde praktijkgerichte training behandelt het belang van ontspanning (sessie 5).

In de vierde praktijkgerichte training leer je meer over jezelf (sessie 6). Hoe kan je je vertrouwen in eigen kunnen vergroten? Hoe verminder je je angst voor een tegenslag of faalmoment? En hoe verminder je je angst voor wat anderen van jou vinden?

Uiteindelijk (sessie 7) sluit je de training af en evalueer je je leerdoel (opgesteld aan het begin van de training).

 

Tijdsindicatie: 5-6 weken

Thema’s: Productiviteit, faalangst, angst, studeren, arbeid, prestatiedruk, stress

X

Misschien ook interessant

ADHD – kinderen

In dit programma komen kinderen op een speelse manier meer te weten over ADHD

Lees meer

Avondwandeling VR

Met dit programma kun je in een VR omgeving een avondwandeling in Amsterdam maken!

Lees meer

Emdr – test

In dit programma komen kinderen op een speelse manier meer te weten over ADHD

Lees meer

Hoogbegaafd – Jongeren

Dit programma is geschreven voor jongeren en jongvolwassenen die hoogbegaafd zijn.

Lees meer

Introductie lekker slapen

Dit programma is bedoeld voor iedereen die beter wil leren slapen.

Lees meer

Introductie piekeren

In dit korte introductieprogramma krijg je informatie en tips die je kunnen helpen om minder te piekeren.

Lees meer

Zelfhulp (Geen) zin In seks

Dit programma is bedoeld voor volwassenen die meer zin willen krijgen in seks.

Lees meer

Kom meer te weten over ons platform.

Misschien ook interessant

(Geen) zin in seks

Dit programma is voor volwassenen die merken dat zij geen zin (meer) hebben in seks.

Lees meer

Accepteren

Dit programma helpt om met acceptatie nare gevoelens en gebeurtenissen een plekje te geven.

Lees meer

ACT

Deze module is bedoeld voor mensen met verschillende klachten die een behandeling op basis van ACT volgen.

Lees meer

ACT – Acceptatie

Dit programma biedt handvatten om nare gevoelens en gebeurtenissen een plekje te geven.

Lees meer

ACT – Defusie

In dit programma leren mensen anders kijken naar gedachten, gevoelens en gebeurtenissen.

Lees meer

ACT – Jezelf Observeren

Dit programma is een onderdeel van het ACT-programma.

Lees meer

ACT – Mindfulness

Dit programma is een onderdeel van het ACT-programma.

Lees meer

Kom meer te weten over ons platform.

Therapiland Digitrust ISO 27001
Therapiland Digitrust NEN 7510

Veilig & vertrouwd

Bij Therapieland hechten we enorm veel waarde aan de veiligheid en anonimiteit van ons platform. Therapieland is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd, wat betekent dat wij onze informatiebeveiliging volgens de norm waarborgen. Ook zijn wij AVG-proof!